measenilse.reismee.nl

aankomst NZ!!!!

Aloha! Hier ons eerste berichtje vanuit ons waanzinnig mooi huisje in Raglan!

Onze vluchten waren wel heel lang en waar het nu precies de jaarwisseling is geweest hebben ze helaas niet verteld.. wel champagne na opstijgen en met landen! Op de luchthaven van Japan hebben we wel heel lang gewacht, 10 uur en slapen lukte niet echt. Gelukkig was de vlucht naar Auckland met air new zealand wel heel relaxed. Helemaal niet vol en hadden we dus 3 stoeltjes met z'n tweetjes.

En dan 2 januari aangekomen in Auckland!! Woohuuw! alleen het regende! Hmmm, zeker als je moe bent en na 42 uur reizen ziet alles er grauw uit. Maar we hadden een leuk hostel en we moesten wakker blijven want het was 11 uur ‘s ochtends. In totaal 4 dagen gebleven. Auckland zelf is niet heel bijzonder, maar zodra je de stad verlaat is het gelijk groen, mooi en wijds. We hebben die zondag een tocht gedaan op Waiheke Island, 40 minuten varen, en dat was echt schitterend. Mooie stranden, heuvelachtig en er wordt ook nog eens wijn gemaakt. Dus ook een wijnproeverij gedaan en daarna lekker luxe gaan dineren(check foto's voor het uitzicht). Lekker! De dag erna hebben we een fiets gehuurd en nog wat auto's of campers gezocht en verder gefietst langs de havens en de kust. Een ding is zeker mensen wonen hier wel echt heel mooi allemaal. De een nog mooier dan de ander.

En toen eindelijk naar Raglan!! Met de bus naar Hamilton en opgehaald door Anne en Dean. Super leuk weerzien en ze wilden ons gelijk alles laten zien, bijna gelukt, want het is hier helemaal niet groot. Alles is heel erg verspreid, maar het centrum bestaat uit 1 stukje straat met een zijwegje. That's it! maar het is heel heuvelachtig en het huis is waanzinnig, met 2 kajak's voor de deur en what a view!! Iedereen hier heeft ook weer zulke leuke huizen en zoveel ruimte eromheen. De baai is schitterend en maus kan zijn hart ophalen met vissen. Ook de surf is waanzinnig. Oke, voor mij is het soms ff wennen, op rotsen surfen en best stevige golven. Maar ik heb mazzel hier te zijn in de zomer en de golven zijn niet heel hoog op het moment. Maar maus die surft de golven van zijn leven nu al! Hij is echt aan het rippen. Heel cool om te zien. Er zijn veel goede surfers hier maar dat is ook niet gek met deze omstandigheden. Maus heeft zelfs op de point gesurft met maanlicht, beste sessie ooit as he says. Eindelijk heb ik vandaag ook een board voor mijzelf gevonden en hopelijk wordt dit een endless-summer voor ons!!

Verder moesten we weer helemaal terug naar Auckland om een Van te kopen is gelukt by the way. Niet moeders mooiste, maar wel eentje met de minste km en uit 1997 en dat is zowaar de nieuwste van allemaal die je voor weinig kan kopen. Auto's zijn sowieso niet duur, we hadden voor hetzelfde geld ook een audi A4 station kunnen kopen! Maar we willen wel onze spullen uit het zicht als we erin gaan slapen. Tijdens onze zoektocht toch nog even naar eerste surfstrand van auckland geweest, Piha. Ook weer mega mooi. Er is een surfcomp bezig, de Nationals, ofwel het nk van nieuw zeeland. Niveautje hoger hoor!

Dus nu alleen nog een baantje, hopelijk deze week geluk. Er is hier veel werk voor accommodatie of eten en dat hebben we dus net niet nodig. Via Dean komen we aan de contacten, dat is wel heel relaxed.

At the moment just living the live hier en dat bevalt ons allebei erg goed. Lekker weer, warm, golven, leuke mensen om ons heen en genoeg te doen! Zie de foto's om misschien een beeld te krijgen van wat we zoal doen.

Heel lief en leuk om berichtjes te krijgen via deze weblog vinden we alle twee erg leuk. We hebben een NZ-gsm nummer: 0064-211779368 en als je via een vaste lijn met een piraat belt kost het als het goed is 12 cent per minuut! PS het is 12 uur tijdsverschil, dus jullie ochtend onze avond!! We zullen gauw een webcam en headset aanschaffen zodat we ook kunnen gaan skypen soon.

Nou jullie veel schaatsplezier, wij vertoeven wel op het strand!

Big kisses Ilse en Maurice

SWEET AS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Esther

Heeee!!
Wat leuk om te lezen en prachtig met die foto's erbij! Even wegzwijmelen tussen mn werk door... Roel en ik hadden het gister nog over jullie en vroegen ons af hoe jullie het hadden. Hier alles goed. Heerlijk geschaatst idd. Nog 5 dagen en dan gaan we lekker boarden. Mail vd week even wat uitgebreider! Liefs Es

Tedda

Superleuk om de foto's te zien en jullie verhalen te lezen. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
Geniet er verder van en we duimen dat jullie snel een baantje hebben!

xx
Tedda, Sander en Josephine

ma(rianne)

Hoi lui, ziet er tof uit allemaal! En wij hier maar in de kou zitten met onze alledaagse regelmaat, ach ja luxe paarden en werkpaarden he! Nee hoor we gunnen het jullie van harte! Gave foto's! xxxxxxxxxx

mir max en sanne

Speechlesssssssssss!!

Dat surfshopje is echt kei lief!! Mooi om te lezen en te zien hoe het leven daar is. Echt geweldig...ik zeg 1 jaar is nog te kort eigenlijk om alles te kunnen zien en mee te maken!!
Geniet ervan en pas je op!!

dikke kus van ons!

annelies

volgens mij heb ik gisteren een briefje achtergelaten. kan hem alleen niet mer vinden. rarara. Het ziet er allemaal geweldig uit. Wil het toch wel graag zien allemaal. Prachtige auto hoor. geniet van jullie vrijheid de natuur en de mensen. liefs mama

Anne en Jan

Leuk om te lezen en te zien.

Ilse

Hoi hoi,

Leuk die verhalen, zeker met die foto's erbij!!! Ben alweer erg jaloers!!! Geniet ervan, succes met surfen en het land ontdekken!

Liefs, Ilse

Ilona

Heyyyy Ilse en Maurice... ziet er goed uit allemaal zeg, gafe foto's al en een kicke auto, wat een avontuur, het kriebelt nu wel om jullie een keer op te zoeken hoor!!! haha! Wel raar hoor, wij hebben dit weekend nog op de schaats gestaan en jullie zijn daar lekker in de zon aan het surfen, echt een wereld verschil!!! Geniet ervan en laat veel berichtjes en foto's achter he!!! -xxx-