measenilse.reismee.nl

Fabulous February!!!

En ja nu is ook februari al weer voorbij! Februari stond bij ons in het teken van visite, visite en nog meer visite. Na bijna 15 maanden mijn broer en zus niet te hebben gezien waren ze daar weer! Op het vliegveld van Auckland. Super leuk om ze na zo'n tijd weer te zien! De jetlag viel niet tegen en het zonnetje heeft bijna elke dag geschenen. Mirjam, mijn zusje, heeft nog nooit zo lang in een vliegtuig gezeten en laats staan zo ver weg van huis geweest. ze laat toch haar 2 kindjes achter, die ook nog nooit 3 weken van haar zijn verwijderd. Maar wel zo super tof om haar hier te kunnen zien en dat wij dan toch de aanleiding zijn om haar een stukje van de wereld te laten zien! Wel mede mogelijk gemaakt door papa en mama, wat erug lief is!

De eerste 4 dagen zijn mijn broer Bart en zijn vriendin Ilona samen met Mirjam in Raglan gebleven. Uiteraard weer alle highlights van het dorp laten zien. (die zijn er nou ook niet ongelofelijk veel). Dus hebben we ze een cursus surfen gegeven, ze laten kajakken en veel van de omliggende stranden laten zien. Vooral de witte winterhuidjes van Bart en Ilona hebben het best zwaar gehad in het begin! Zon voor vergevorderde. Omdat ik en maurice toch moesten werken, hebben Bart en Ilona Mirjam meegenomen naar Rotorua. Komt mooi uit, want wij zijn er ondertussen al te vaak heen geweest en zij kunnen zo wel een leuk stukje NZ zien. Daar zijn ze ook gaan skelteren van een vulkaan en hebben ze een geothermisch park bezocht ook een culturele Maori avond hebben ze met z'n drieën gedaan.

Nadat ik klaar met werken was op zondag heb ik Mirjam weer opgehaald en Bart en Ilona zijn verder door gaan reizen. Omdat ik wat dagen extra vrij heb genomen zijn mirjam en ik met onze campertje door gereden naar de oost kust van Nz. Naar Tauranga en Mount Mauganui om precies te zijn. hier was ik ook nog niet geweest. heel erg mooi hier, net Australie. Hoge gebouwen, witte stranden en iedereen aan het hardlopen. Eindelijk veel winkels gezien, vooral gezien, want moet toch helaas wat zuinig leven. Maar fijn om weer eens in wat meer beschaving rond te lopen. Lekker veel wijntjes gedronken en vroeg gaan slapen. De mount hebben we de volgende ochtend beklommen. Super cool uitzicht! Wel erg warm en gelukkig zijn Mir en ik vrij hetzelfde qua wandelen, niet onze grootste hobbie! Haha. Maar nadat we met trillende benen weer beneden stonden is het toch wel een goede work-out geweest. we zijn verder doorgereden naar de Coromandel waar we vooral veel stranden hebben bezocht. Lekker zonnen, zwemmen en in de hot pools van hot-water-beach onze voeten verbrand. Bij cathedral cove hebben snorkels gehuurd en hebben we meerdere pogingen gedaan om te snorkelen. Hierin zijn we dus ook weer precies hetzelfde, niet te diep, niet alleen en alleen als het zonnetje schijnt. We hebben vissen gezien, maar geen mooie. Wel heel veel stingrays vanaf de kant, pretty scary. Echt een top dag gehad en lekker gerelaxed in de zon.

Maurice heeft in de tussen tijd ook een uitstapje gehad. Hij is de Tongariro Crossing gaan lopen. Een van de mooiste 1-daags wandelingen van de wereld (zegt men!). Hij is het er geloof ik niet helemaal mee eens. Het is een pittige wandeling over vulkanen die ongeveer 7 uur duurt. Hij is samen met Anne en Dean, Shay en nog twee vrienden van de surfschool vroeg begonnen en heeft zo de zon zien opkomen. Wat erg mooi was. De highlights waren de blue lakes. Zie de fotos maar voor de indrukken. Het laatste gedeelte van zijn tocht was voornamelijk 3 uur naar beneden wandelen door een dor maanlandschap. Zwaar.

Na weer wat dagen in Raglan te hebben gespendeerd omdat we moesten werken hebben Maurice en Mirjam nog white water geraft. Wat echt heel cool is geweest. Met een waterval van 7 meter waar je naar beneden dendert! Zie de fotos. Ook een cocktail party met alle meiden van mijn werk heeft mirjam mooi meegedaan. Duidelijk te veel alcohol voor mij helaas! En dan zat mirjam haar tijd in Nz er helaas al weer op. Mir en ik zijn de laatste 3 dagen naar Auckland geweest, waar we voornamelijk veel hebben gewinkeld en heeeeeeeeeeel veel hebben gelopen. Wel was het erg gezellig. Met lekker eten en drinken en helaas niet heel erg mooi weer, maar wel droog. Alle souvenirs waren binnen en met erg veel bagage heb ik weer afscheid van d'r moeten nemen. Gelukkig weet ik dat het nu niet voor lang meer is. We hopen dat ze een mega leuke tijd in Nz heeft gehad en het was erg leuk om haar hier te hebben.

3 dagen later staan de volgende op de stoep! Roeland en Esther, twee goede vrienden vanuit NL!! onze meest trouwe achtervolgers! Ze komen ons altijd opzoeken en zo ook in NZ! Super cool en we hebben dan ook echt een hele leuke week in Raglan gehad met hen. Zij waren al 3 weken op reis door Nz voordat ze bij ons aankwamen. Dus voor hen was de druk weg om heel veel te zien. We hebben dan ook lekker veel gesurft, gelegen op het strand en veel gefeest! Een wijnproeverij, surfmissies, een avond stappen en lekker veel gegeten. Alles liep soepel en hebben veel gelachen. Met een boel fotosessies a la Esther hebben wij weer heel veel leuke herinneringen aan Raglan met hen erbij. Jammer dat ze weer weg moesten, maar ook nu geldt nog maar eventjes en dan zien we ook hen weer in Nederland. Thanks guys 4 de mega leuke week.

En nu is het weer eventjes just us. FIJN! Voor hoelang, geen idee, maar ik ga er wel ff van genieten. De laatste 7 weken in Nz zijn al ingegaan en het is lekker om dan ff samen te zijn en met de mensen die we hier om ons heen hebben. De vragen wat gaan we in Nederland doen, waar gaan we wonen en wat zijn onze plannen, komen nu steeds meer en meer bovendrijven. Helaas drijven die antwoorden er niet direct naast, geen idee dus. De zomer is hier nog niet voorbij dus nu nog maar ff lekker in het zonnetje zitten en veel surfen. De golven zijn goed en het land nog steeds prachtig. Hard life! Haha.

Aroha nui

Opa en Oma

Heel leuk weerwat van jullie gelezen te hebben, de foto's moeten we nog bekijken. Maar wij zouden ook wel weer blij zijn, jullie weer eens te zien, hoor! Al kan ik met wel voorstellen, dat jullie het daar fantastisch hebben (gehad). Maar ja, eens is het wel over, denk ik. Wij zitten een deel van Mei heerlijk en simpel in Zeeland (Dan kun je Nieuw) er aflaten, maar we hopen er wel lekker te kunnen gaan vissen! Maar dan zien we jullie daar misschien ook nog wel een dag. Nog een fijne tijd, en nu zo langzamerhand tot ziens.Groetjes Opa en Oma de Wit

Esther en Roel

Lieve vriendjes, uuuhuu, we zijn weer thuis... Roel is fris, maar ik heb niet echt goed geslapen dus loop een beetje als zombie rond. Gelukkig schijnt de zon hier en hebben we hele mooie herinneringen waar we voorlopig weer even op kunnen teren. Geniet van de laatste weekjes en tot straks in NL. xxxx

annelies

hoi lieve ilse en maurice, we zijn net terug van Oostenrijk,waar Papa en peter prima hebben kunnen skien. Marja en ik hebben gewandeld.
Wat een leuk verslag weer. Mirjam is nog niet gestopt met stralen. Zoveel om aan terug te denken,zo genoten. jullie ook bedankt dat je het voor haar zo leuk gemaakt hebt. Nog 7 weken, kan het me niet voorstellen.Maar kijk er naar uit om nog eens te gaan winkelen en koffie drinken. dikke kus voor jullie.