measenilse.reismee.nl

1 jaar NZ!!

Een jaar in nieuw zeeland en het lijkt nog steeds zo kort. Tijd vliegt voorbij en het is alweer hartje zomer hier aan deze kant van de globe. Allereerst natuurlijk iedereen een super fantastisch en mooi 2010 gewenst!! Dat alles misschien nog wel beter wordt dan 2009! Jullie lopen wel een beetje achter hoor, heb al een hele dag gewerkt in 2010 en jullie moeten die rotjes en kurken nog afknallen! Voor ons was 2009 echt een top jaar waar we allebei super van hebben genoten. Veel gedaan, gezien en meegemaakt. Veel vrienden gemaakt en veel vrienden en familie op bezoek mogen hebben! Alle momenten zijn erg waardevol. Nieuw Zeeland is ondertussen echt een stukje van ons hart geworden en het zal moeilijk zijn om strax afscheid te nemen. Maar zover is het nog niet natuurlijk dus hoop ik ook dat 2010 voor ons net zo'n top jaar wordt!

We hebben helaas echt niet veel bijzonders gedaan sinds Eric en Vero naar huis zijn gegaan. Na alle stress van het visum aanvraag hebben we eigenlijk alleen maar heel veel gewerkt. We drinken koffie bij ons vaste plekje, Maurice speelt daar hackysack of we spelen backgammon. En voor en na het werk is er nog steeds tijd om te surfen!! Blijft ook nog steeds een erg leuk spelletje! En de over de golven valt niet veel te klagen. De points werken bijna altijd. Wieehoo!

Al heeft t ff geduurd voordat het zomer werd, nu is het sinds 2 weken echt raak. Korte broeken, slippers, jurkjes, veeeeeeeeeeeeeeel zonnebrand factor 30 en zwemmen in de zee! Dit laatste is ook echt nodig want na het werken in een keuken van plus 40 graden waar je je echt het gompus zweet en uitzicht hebt op de super blauwe oceaan, is dit het enige waar je in wilt. Loving it!! De zon is helaas wel echt weer mega fel en zonnebaden kan echt niet. Verbrand levent en het doet echt veel pijn. Jammer hor.

Dus geen witte kerst hier maar zwarte zandstranden. Tussen de bedrijvigheden door ben ik nog wel naar het circus geweest waar een ex-collega een hoelahoep-act heeft. Erg leuk en ze is echt erg goed! Lekker op zijn hippies en houtje-touwtje! En hebben we de ouders van Merel en Klaas op bezoek gehad. Hele leuke mensen en ze hebben ons erg verwend met etentjes en een potje golf! Erg leuke dag en avond gehad.

We hebben van huis moeten veranderen voor 2 weken omdat de eigenaar op vakantie kwam in Raglan en hebben we daardoor in het huis van twee Franse vriendjes geslapen. Zij waren ook naar in Frankrijk en in Sint Maarten, soort house-sitting gelijk. Mega dichtbij centrum, uitzicht op de golven, jacuzzi, tv en internet!! Jeetje wat een luxe. Vooral tv was weer een aangename verrassing. Dachten dat we het niet misten, maar na een dag hard werken is het toch weer leuk om het nieuws te zien en idols australia!

Met Maurice gaat het verder ook goed, hij heeft de maand MOvember met een mega grote snor rondgelopen. MO staat voor moustache (snor) en in November mag iedere man zijn snor laten staan in welke vorm dan ook om de maand van de prostaatkanker te ondersteunen. Zie het resultaat maar zelf. Ook heeft hij een leuke Moari kapsel gekregen van de plaatstelijk barber-shop. Compleet met mullet!! Het staat hem ook weer. Hij is wel erg mager de laatste tijd, maar dat komt vooral door zijn vele uren die hij werkt. Van volgende week krijgen we weer een gewoon ritme en kunnen we weer samen eten en hopelijk ook weer eens het dorp uit om iets anders te bezoeken! Kijk er naar uit.

Nou people, ik denk dat ik toch weer een heel verhaal heb getypt over 2 maanden waarin we niets bijzonders hebben gedaan.... Alledaagse leven is nog steeds.. SWEET AS!!!!!!!

Aroha nui vanuit nz

ps. dank jullie wel voor al jullie leuke textjes en mailtjes. much appreciated!!

Opa en Oma

Lang geleden hoor, dat er weer eens een mail was van jullie, gezellig weer wat te horen. Met Opa gaat het gelukkig prima hoor! Wij hopen voor jullie ook een mooi en avontuurlijk 2010, want je krijgt er nog niet genoeg van geloof ik. Heel veel liefs en groeten. Opa en Oma.

mir max en sanne

Happy new year...
nog 29 nachtjes slapen....

annelies

leuk verhaaltje!!! waar is de foto van de snor. of herken ik Maurice niet ??? haha veel plezier jullie . nog ff en dan komt er weer bezoek aan.

Ilona en Bart

Happy New Year!!!

Nog eventjes en dan komen wij jullie kant op, we kunnen niet wachten!!!

Liefs

Ma(rianne)

Ik zie je toch liever met een egel dan als een egel!
Liefs vanuit Oostenrijk waar het eindelijk een beetje gesneeuwd heeft!

Esther en Roeland

En ook wij komen er bijna aan! Woensdag 24 februari om precies te zijn. Daarvoor nog even lekker over het zuidereiland touren. Veel plezier en tot snel!!! xxx van ons

peggy

Happy New Year and may all your wishes come true

marcel/nella

Hoi hoi,
't is vandaag nog eventjes (beetje laat) de 9de januari, maar ik wil jullie toch nog een heel gelukkig 2010 wensen!!!Het sneeuwt hier een beetje, en er is een ieslijke koude wind die door merg en been gaat.Binnebluufweer dus.Ook gezellig hoor.Ik geniet van jullie briefjes!Wat maken jullie veel mee!Lekker doorbluve gaan dus.Ons kleindochtertje is een dotje.Wisten jullie dat 6-12-9 Daan &Marjolein een dochtertje kregen?'tis een snoepje.Inmiddels is ze al 1200 gram gegroeid.Haar moeder heeft een goeie melkfabriek.In april komt de eerste bj Kees & Chantal, ook een meisje.Ineens komen de dames van alle kanten deze kant op.Vind ik heel leuk!Dag lieve kinderen! 't ga jullie goed, vele groetjes uut Zeeland van Nella.

Lenny & Ivette

Hi guys!

ja lekker he zomer, gelukkig hebben jullie goeie temperaturen en geen regen. Jammer van de teen en het been, ziet er pijnlijk uit. Geniet nog maar van jullie laatste 12 weken, klinkt kort he!

Hasta luego!