measenilse.reismee.nl

Sweet as January!!

Tsjonge de maand januari is ook al weer voorbij!! Over 3 nachtjes slapen staan we weer in Auckland op het vliegveld en nu om mijn broer met zijn vriendin en mijn zusje op te halen! Heb ze al meer dan 13 maanden niet gezien dus tijd voor veel gezelligheid in het verschiet! En voor we alle avonturen met hen op onze weblog mededelen vertel ik nog ff wat over onze afgelopen maand. Want deze maand is inderdaad weer omgevlogen, maar we hebben buiten het vele werk ook veel leuke dingen gedaan. Het is nu echt volop zomer. 30 graden (en in de keuken 60). Veel zon, lekker warm zeewater en ontzettend veel goede surfdagen. En in de zomer is het ook gezellig druk in town en zijn er vele huisfeestjes en bbqs. Super gezellig allemaal en als we te moe zijn om ons huis uit te komen dan bbqen we gewoon samen. Schuiven we de tafel tegen de bbq en halen we alle groenten uit onze eigen moestuin!! Hij doet het namelijk super goed! We hebben gigantische courgettes, rucola, sla, sinasappels, tomaten, passievruchten, appels, nectarines en de locale feijoa komt er ook gauw aan. Alles groeit hier als kool. Echt leuk tuinieren (oke, dankzij Dean en Maurice zit het allemaal in de grond!). Ik eet het wel op en geef ze water (zo nu en dan).

De surf is zoals ik zei echt heel leuk geweest (en is nog steeds). Onze points werken bijna altijd en het is de laatste tijd vaak schouder of overhead. En super clean. Het surfen gaat bij ons beide erg lekker. Ook al voelt Maurice zich soms een oude man, maar dat komt vooral doordat hij zoveel werkt en zijn rug en heupen vast hebben gezeten. Zal wat fotos erbij doen van het surfen, alleen was het een hele kleine dag op Manu bay. Surffotos van ons zijn schaars. We liggen meestal op andere tijden in het water door het werk of we liggen gewoon tegelijk in het water. Dus kan helaas niets laten zien van alle mooie surfmomenten.

Ook zijn we eindelijk weer eens uit ons dorp weggeweest. Een surftrip naar Taranaki it was. De golven zouden goed zijn dus we hebben 3 dagen vrij gekregen en hebben een super ontspannen trip gehad. En de golven waren meer dan goed! Ontzettend veel gesurft, gerelaxed, uiteten en eindelijk weer eens in een stad rondgelopen. Wat een verademing! De stad New Plymouth is nog steeds niets vergeleken met de steden in Europa, maar voor ons is het al een groot verschil met Rags. Maurice heeft ons bedje in de van wat verbeterd en sliepen weer als roosjes. Wat zal ik die tripjes missen!

Ook zijn er wat ongelukjes gebeurd. Maurice was na het koken de keuken van het restaurant aan het schoonmaken toen hij een grilplaat (10kilo) op zijn tenen liet stuiteren. Hij was in mega veel pijn en we veronderstelde dat toch minstens zijn voet gebroken moest zijn. Dikke grote teen! Dus s'nachts nog naar Hamilton (45min rijden) om naar de EHBO te gaan. Duurde natuurlijk nog wel een paar uur voor we werden geholpen, maar goed nieuws het is niet gebroken!!! Wat een drama zou het zijn geweest om 6 weken in het gips rond te lopen in hartje zomer terwijl we nog maar 12 weken hebben hier. Geen hackiesack, surf of tennis, alleen zijn back gammon momenten zouden nog kunnen! Haha! Dus super opgelucht terug naar huis. Met wat tape en een week rust is de teen weer in redelijk normaal formaat. Ook ik heb een ongelukje dat me nu uit het water houdt, heb mijn been verbrand aan de oven. Iemand heeft de onderste oven opgezet zonder te waarschuwen terwijl ik aan het koken was en draaide me om en liep zo tegen de oven. Ziet er erg nasty uit en het doet steeds meer pijn helaas. Je kan de haarzakjes tellen! Jak!

Verder hebben we wat leuke bezoekjes gehad van 2 stelletjes. Een Belgisch setje die we kennen van de surfkampen in Frankrijk en een Engels koppel die onze overburen waren in Morzine tijdens ons laatste winterseizoen. Heel leuk om ze off all places in Raglan weer te zien! En over een maand zien we Esther en Roeland ook in ons dorpje! SWEEEEEEET AS!

Hoorde net dat het sneeuwt in Nederland, wat een andere wereld! Enjoy the winter guys! Wij blijven ff in de zomer hangen!

Aroha Nui to all!

annelies

wat een mooi kleurtje hebben jullie. jullie zien er relaxed uit hoor. leuk hoor. kus mama

Ilse

Heerlijk dat zonnetje!!! Over een paar maanden kunnen wij ook weer in het zonnetje zitten....
Nu doen we het nog even met sneeuw, regen en kou!

Geniet van het surfen en jullie heerlijke kleurtje!

Liefs, Ilse

OPA EN OMA

Hallo Kinders, leuk weer wat van jullie te lezen en de foto's te bekijken. Jullie waren wel allebei ongelukkig met je verwondingen, zeg, maar dat zal nu wel weer wat beter gaan. Hier is het een lange winter geweest, en er kan nog steeds kou of sneeuw aankomen, maar door de veel sneeuw, was het ijs (hier in ieder geval) niet echt geweldig. Maar wij zien wel weer uit naar het voorjaar, want dat bevalt ons beter. Nu duurt het niet meer zo lang voor we jullie weer terug zien. We zijn heel benieuwd, hoor, maar geniet die laatste maandjes er ook nog maar van en kijk goed uit voor hete ovens enz. Heel veel groetjes uit Zwijndrecht.Opa en Oma.XXXXXXXXXXXXX

ma(rianne)

Ben jaloers! Heerlijk weer bij jullie. Bij ons alleen maar mist. Gaat beter met Pa zijn knie, banden waarschijnlijk niet gescheurd. Nu zijn Pa en Ben op de terugreis vanaf Ierland.
Plezier nog met elkaar! XXX

Annemarie

Wat een goed leven hebben jullie toch, prachtig weer, strakblauwe luchten, lekker surfen, BBQ-en, beetje werken, familie opwachten, teen stoten, been verbranden, duik in de rivier zo nu en dan..... bah! STIK en STIK jaloers ben ik, geniet ervan lieverds, want voor je het weet... is het mei!
Veel plezier met Bart en Mirjam!!
XX