measenilse.reismee.nl

hier zijn we weer!

Ja, daar zijn we weer. Uiteraard nog steeds vanuit ons ow zo chille huisje in Raglan!!

Het is even geleden dat we wat van ons hebben laten horen maar nu hebben dan ook weer iets te vertellen. Ondertussen zitten wij nu een maand in NZ, hebben een baantje en hebben ons eerste bezoek gehad.

Ilse en ik werken allebei bij het restaurant Orca's in de keuken. De bedoeling was 3 dagen te gaan werken maar dat zat er nu nog niet in, dus nu werken we allebei 4 dagen per week maar wel dezelfde dagen maar dan andere shifts. Het restaurant is sinds de kerst geopend dus ze zijn nog zoekende, maar het team dat er werkt is heel gezellig en vooral ontspannen.

Ilse wordt een beetje de ochtend chef, dus zij moet opstarten en het ontbijt/brunch verzorgen. Ik wordt nu ingewerkt om het hulpje in de hete keuken te zijn van de headchef. Het is super leuk, leren onwijs veel nieuwe dingen maar het zijn tegelijkertijd heel lange dagen. Minimum van 9 uur tot 11 uur per shift en dit voor wel 16 dollar per uur!! Euh koers staat 1E=2,52 Dollar.........

Voor de rest kennen we gelukkig al steeds meer mensen en hebben een keer met een grote groep bij ons gebbqed. Dit is een van de beste manieren hier om mensen te leren kennen! Het dorpje Raglan is heel erg klein en de meeste mensen die hier werken, zijn hier voor de rust of om te surfen. Je zit hier ook 45 minuten rijden met de auto van de eerste beste plek Hamilton. Het enige nadeel voor ons is dat wij in het weekeind werken en dat dan het meeste plaats vindt in het dorp, dus dan missen we wel eens bbq ofzo, maar jaaaa kan niet alles hebben!!!

Vorige week zijn Jordi en Brigitte langs geweest. Was erg leuk om ze weer eens te zien, want zelfs in NL gebeurt het niet vaak. Ze kwamen direct nadat ze geland waren richting ons, gebroken van de jetlag zaten ze hier te vechten totdat het avond was en dat ze konden gaan slapen. Na een paar dagen waren ze aardig gewend aan het ritme. Tja, ritme?!?! Er was nog een koppeltje hier dat met jor en bri zou gaan reizen en die malloten gingen iedere ochtend om 5.30 het bed uit om te surfen zelfs op dagen dat het helemaal niet bijzonder was!

Rotarua is een vulkanisch actief platform, waar je allemaal mooie gekleurde en vies ruikende meertjes tegenkomt. (Guus je kent het wel, het park van de kettingen) Daarna een poging gedaan om naar een meertje te gaan dat het beste was van NZ om forel te vangen. Er was 1 probleem je kan er bijna niet van de kant vissen!!!! Je hebt gewoon een bootje nodig en meer tijd!! Dus dat hebben we maar opgegeven . Zijn toen lekker in de hot tub van de camping gaan relaxen en daarna heerlijk ergens gaan uiteten.

De volgende ochtend weer reet te vroeg eruit want er moest nog een ochtendsessie in Raglan gemaakt worden en dat was nog 2,5 uur rijden!! De dag later zijn we naar Waitomo Caves gegaan. Was erg mooi, je gaat dan met een bootje in de grot naar glowwurms bekijken. Lijkt wel een hemel vol sterren, echt bizar. Voor de rest was het echt niet super bijzonder als je al eens een grot gezien hebt. Daar afscheid genomen van Jor en Bri zij gingen verder met het andere koppeltje.

Tijdens deze week hebben we onze eerste meeting en staffparty gehad van ons werk. Uiteraard moest men zich weer verkleden, jeeh ben ik echt fan van. Maar het was stiekem heel erg gezellig en leerden we ook de mensen die niet in de keuken werken beter kennen.

Nog een kleine surf update:

Ilse heeft haar eerste golven gescoord op manu bay. Ze moest ff wennen aan de omstandigheden daar. Tja het is ook wel wat om eerst een beetje over rotsen te moeten klauteren en dan redelijk stevige lijnen op je af zien te komen.

Ik heb gisteren voor het eerst met Anne en Dean Raglan bar gesurft. Is minstens net zo'n leuke golf als manu bay alleen lagen we hier maar met zijn 3en en is het mijn backside voor de verandering. Weer een magische sessie!!!De dag daarvoor 4 foot sessie gehad op manu en voor het eerst de ledge zien werken. 2 keer geprobeerd mijzelf er in te knallen, maar uiteraard lekker gehamerd!!

Voor de rest genieten we volop van Raglan en het is het hier nog steeds super mooi!!!

Groetjes van ons hopelijk gaat alles daar goed iedereen!!

annelies

prachtige foto's!!! Jullie zien er goed uit. En toch wel bruin hoor Ilse. Maar al die surf termen daar zal ik even moeten gaan googlen. Het is een bijzonder land als je naar de foto's kijkt.
geniet er maar van xxx mama

Tedda

Die surftermen zeggen mij ook niet zo veel! Maar erg leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Leuke foto's. Jullie komen toch wel terug?! :D

xx
Tedda, Sander en Josephine

Ilse

Super land!!! Wow, wat een mooie foto's!!!
Wat heerlijk om op dit moment lekker te bbq-en en aan het strand te liggen! Inderdaad erg jaloers!

Hier in Nederland vriest het weer van tijd tot tijd. Loop dus buiten lekker in een dikke winterjas.

Nog even 2 weekjes werken en dan weer vakantie! Gaan we weer carnavallen!

Surfse!!!

Liefs, Ilse

maarten

ik ben niet jaloers hoor, net een sneeuw/ijzel/hagel/regen sessie gehad op de hoek.....
ziet er allemaal ontspannen uit hoor! bbq, vissen, surfen, mooi huisje/tuin/strandje, kan volgens mij niet beter zo!

have fun!

peggy rellum

Hi ilse en maurice.

wat een gave foto's. ziet er errug goed uit joh. ben very jealous op jullie. alles ziet er zo te gek uit, maar ik zie dat jullie genieten. het gaat jullie goed.

dikke kus

pegsel

mir maxel en sansel

Heeeeeeeeeeeeeeey!!

Jeeeeeeeetje...
Jaloers? Das nog zacht uitgedrukt!!
Mooi om te zien allemaal, en om te lezen natuurlijk!
Ben blij dat het goed gaat daar!!
Mis jullie wel hoor, Sanne is een witte poes met bruine vlekken!

Geniet ervan

dikke kus van ons

Rozemarijn

Hey Dutchies! ;)
Leuk om jullie site te bekijken en eens te lezen hoe andere NL reizen/werken in Nieuw-Zeeland! En hoe jullie het leven hier ervaren.
Hebben jullie het leuk gehad in de Bay of Islands? De rose smaakte goed he, in Sally's restaurant in Russell? ;)
Werk ze weer in Raglan!
Groetjes uit het noorden van Rozemarijn
(www.rosebud.waarbenjij.nu en column op www.nieuw-zeeland.nl, mochten jullie het leuk vinden om ff te spieken!)

pascale

He schatjes! Vandaag weer eens toegekomen om jullie reisverslag te lezen. Was steeds op site geweest maar stond steeds niks. Zit ondertussen ook op facebook dus kan daar ook alles beetje in de gaten houden he?! :-) Gaaf allemaal hoor! Hier alles zijn gangetje... Leuk jullie nieuwe job! Idd lange dagen...
Ben erg benieuwd naar de verdere foto's (als die er zijn) dus die ga ik nu opzoeken en bekijken. Dikke X Pis

LEEF

TOT STRAX!!!

XXX

Bert Marielle Tim en Arlette

Leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Wat maken jullie klaar in die keuken bij Orca's?