measenilse.reismee.nl

bliksembezoek aan northland

30 graden en een luchtvochtigheidgraad van ongeveer 80%, ja het regent op het moment zoals we dat kennen van thuis!

Nee, we klagen niet. Het is gewoon ff wennen na al dat mooie weer dat we hebben gehad sinds dat we aangekomen zijn. Het lijkt nu meer op Costa Rica ipv NZ. Lekker zweten, plakken slecht slapen en veel muggen (dit laatste vooral voor ilse!)

We zijn voor de verandering nog even snel naar het Northland gereden, want we hadden toch 4 dagen vrij en Jordi en Brigitte waren daar. Dus hup ff 4 uurtjes naar het noorden richting Mangawhai Heads gereden. Daar ff gerelaxed en toen toch maar een uurtje terug gereden naar Goat Island. Dit is een klein eilandje voor de oostkust van het Noordereiland waar je heel mooi kunt snorkelen. Het is een beschermd gebied, een marine reserve, waar je van het vaste land direct kunt snorkelen. Snorkelen is natuurlijk hartstikke leuk maar voor Ilse is dat even wat anders. Als ze haar hoofd met duikmasker even onder water steekt en daar van alles ziet schiet de stress erin!!! Tja dus wij snorkelen altijd heel 'romantisch' hand in hand. Ondanks het slechte weer, regen wind en mist, hebben we toch redelijk veel gezien en hebben we Ilse stapje voor stapje toch gekregen waar we wilden komen.

's Avonds op een leuke campground gestaan, maar het was wel allemaal een beetje smutsig. Jammer want de locatie is echt super mooi. Toen redelijk vroeg gaan slapen om de volgende ochtend nog eens een 4 uur naar het noorden te rijden om te gaan surfen bij de Shipwreck Bay. Dit is de spot met de langste golf van NZ, dus het is nog al wat allemaal. Na 2,5 uur rijden toch ff internet checken, want Jordi moest ook nog iets voor zijn werk doen, blijkt het niet echt mogelijk daar te gaan surfen. Dus ff snel besloten om naar The Bay of Islands te gaan. Dit is echt super mooi alleen zie je dat pas echt als de zon schijnt en die was niet altijd aanwezig.

Daar een beetje de toerist uitgehangen en door het slechte weer zijn we maar veel wijn gaan drinken op de mooie terrasjes van Russel en toen de volgende dag gaan paardrijden. Klinkt heel spannend allemaal dat paardrijden, maar het viel best tegen. De route was heel erg suf, de bossen waar we door reden werden ongeveer voor ons neus gekapt en dan hebben we het nog niets eens over de paarden. Brigitte wist al lang dat het niet echt spannend voor haar zou zijn, want zij kan goed paardrijden en dan 3 kneuzen met je meenemen is dan een garantie dat het niet spectaculair gaat worden. 2 van de 3 kneuzen, ilse en ik dus, werden op paarden gezet die in slaapstand een rondje liepen, nou niet helemaal waar die van mij ging al bijna dood toen we het terrein afreden van de stables. Mijn paard was dus 20 jaar oud en kon amper in zijn eentje dat rondje nog lopen. Ja was echt de moeite waard!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Not! Ow ja we gingen ook nog zwemmen met de paarden, stond in de flyer en ook nog eens nagevraagd, ja jullie gaan echt zwemmen met de paardenà die paarden deden ff met hun hoefjes het water aanraken en onze duitse ow zo spraakzame gids reed weer verder zonder enig commentaar!

's Middags na veel lachen weer afscheid genomen van Jordi en Brigitte, want zij gingen toch nog naar Shipwreck Bay rijden om toch nog een poging te doen om daar te surfen. Het was Jordi's laatste kans want zij gaan volgende week richting OZ en zouden niet meer in de buurt komen van Shipwreck. Het weer zat niet helemaal mee, dus we hebben deze plekken niet echt op zijn mooist gezien. Nu hebben ilse en ik een reden om nog eens terug te gaan en wat mooiere foto's te maken.

Ilse is nu werken lekker muffins en ontbijtjes aan het maken in Orca's en ik ga nu lekker een douche pakken om ook te gaan werken. Hopelijk is alles goed met iedereen, jullie mogen best laten horen hoe het met jullie is!

Ps ik heb ook nog mijn eerste vis gevangen!! Jeeh een kawahai van 55 cm!!! Duurde wel eeuwen want ik ben al 5 keer gaan vissen op verschillenden plekken, maar deze plek is een echt bizar mooi. Het zijn de foto's met Ilse Anne en Simon, wandelend op heuvels!!! Magisch!!!

Reacties

Reacties

Esther

Weer heerlijk om te lezen en de foto's te zien. Prachtig zeg daar! En dat voor waarschijnlijk wel een jaar, super! Hier alles goed. Zit in op kantoor, als ik naar buiten kijk zie ik natte sneeuw en kijk ik erg uit naar het weekend. Spannend he! haha. Mail snel wat uitgebreider. Dikke kus uit Amsterdam

vee

jeetje, ziet er allemaal super uit zeg..
KAN NIET WACHTEN OM TE KOMEN! yeah! super!! ticket is geboekt trouwens! vertrek 2 maart, en begin april richting jullie! heb er zin an!! nou, genietse nog, maar volgens mij lukt dat jullie aardig aan de foto's te zien... xx
(ohja, helaas heb ik ook minder goed nieuws, jullie plant (mijn lieve, lieve adoptieplantje) heeft het niet gered.. het spijt me..)

annelies

hoezo veel regen??? Ik zie veel foto's met blauwe lucht en zon :)
Jullie zien er geweldig uit en genieten enorm. Dat is te zien. Leuke verhalen schrijf je Maurice. Dat hand in hand snorkelen zie ik helemaal voor me. Van wie zou ze dat angstige onder water toch hebben.
liefs mama

Ma(rianne)

Tof jongens! Had je geen brood bij je Maurice, dat vind Ilse toch altijd leuk als ze gaat snorkelen!
Wij amuseren ons wel in Swinhove hoor dus heb maar geen meelij met ons! Ahum.....
Liefs van ons, tot bellens!

Tomas

Guys,
ziet er fantastisch uit allemaal zeg! Jullie zien er ook erg gelukkig uit moet ik zeggen!
COOL! geniet ervan!

Hoe het met mij gaat?
GOED.
Ben geselecteerd voor "the lords of poker" van gehoord? Is een tv pokertoernooi tegen de beste pokerspelers van NL en een aantal BNérs. 8 toernooien en de winnaar van het "klassement" wint een jaar lang alle grote toernooien spelen! Supercool allemaal.

Verder met de vrouw alles bon en binnenkort op wintersport. !!!

Dus gaat goed ;)

ENJOY!
en tot snel!

kim beernaert

haha morris grappig!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!