measenilse.reismee.nl

tja, gewoon raglan....

Tja gewoon Raglan,.......

Nee nu geen spannende reisverhalen van nieuw ontdekte plekjes in NZ. Geen urenlange durende slingerwegen, nee gewoon lekker regio Raglan.

Wij willen jullie natuurlijk niet langer in spanning houden en snel weer iets op onze site zetten. Zoals de meeste van jullie al weten is ons leventje in Raglan vrij eenvoudig, gewoon simpel eigenlijk. We werken allebei lekker in het restaurantje en hebben een aantal daagjes per week vrij om te chillen. Meestal gaan we surfen als het mogelijk is, als we dan moe zijn of als er geen golven zijn ga ik vissen.

Je zou haast denken dat ik ondertussen een enorm goede visser ben geworden, maar helaas moet ik jullie teleurstellen. Ik zit nu in een fase om te zien wie er nou eigenlijk de schuldige aan dit verhaal is: de zee of ik zelf!!!! Na uren en uren gespendeerd te hebben op een van de mooiste plekjes in deze regio papanui point en investeringen in de duurste visspullen (uiteraard niet waar, want ilse is ook mee op reis) heb ik maar een paar visjes gevangen. Ja vissen is bij mij een relaxte manier om gestresst te worden!!!!!!

Ik werd door mijn collega Omar gebeld of ik mee ging vissen op een bootje, zijn vriend Daniel had een boot. Ik natuurlijk super stoked en gevraagd of ilse ook mee kon, gewoon om een beetje op de zee te dobberen. Alles geregeld stappen we aan boord zien we dat er geen lifejackets aanwezig zijn. Tja, das ff slikken maar ze zeggen dat de zee echt heel kalm is vandaag. Niet aanstellen!! Denk je dan, als landrot zijnde. Stiekem toch ff iemand gesmst om te zeggen dat we op zee zitten.

Varen we rustig uit terwijl ilse en ik nog een plekje zoeken tussen de kreeftenfuiken gooit onze grote vriend Daniel gelijk het gas open, je raadt het al........... nee we vielen er niet maar het was wel ff schrikken. Volop blazend langs alle pointsbreaks (waar we normaal dus surfen) stuiteren we over de zee! We komen bijna helemaal los, ilse en ik weten niet hoe we ons vast moeten houden in dat bootje en als we eindelijk na 20 minuten stil komen te liggen zijn we allebei zeiknat en verkrampt. Yes lekker vissen op een bootje! Ik zit er al weken om te zeiken en nu ik er ben, ben ik half bang en HELEMAAL misselijk!!! Shit........

Ja ik was weer eens de lul, maar na een tijdje ging het beter. Vissen vissen vissen en op een bootje laat je gewoon je lijn naar de bodem zakken en dan vang je vis, zegt men. Daniel zit dus aan mijn kant van de boot en zijn aas ligt letterlijk 2 mtr naast die van mij. Tja hij ving in de 2 uur dat we aan het vissen waren 6 vissen, omar 4 vissen, ilse ving een haaitje(!!!!!) aan een handlijntje en ik natuurlijk geen reet!! Pas op het allerlaatste moment ving ik toch een stingray, tja er gaat teveel energie door mijn hengel denk ik!!

Voor de rest hebben we hier ook wel eens etentjes met elkaar. Dan neemt iedereen wat mee en dat heet dan POTLUCK, dus je hoopt dat je genoeg hebt en dat het lekker is. Deze keer een Aziatisch thema en hebben voor het eerst een beetje sushi proberen te bereiden. En als we ons vervelen gaan we met onze headchef Caleb mee om koeien te aaien, onder de noemer pet-a-cow, ja koe nr 29,142 en 148 zijn heel lief! Uiteraard was ilse stiekem toch wel bang voor al die koeien!!

Voor rest nog veel leuke surfsessie gehad en een bliksem bezoek van merel en klaas gehad. Was heel gezellig, maar veel te kort. Er staan ook nog foto's van Simon en Marie onze franse vrienden, Simon heeft de eerste maand bij ons ingewoond! Enjoy it en we waren bijna bang dat hier de winter was begonnen, maar gelukkig hebben we weer lekker weeeeeeeerrrrr!

Binnenkort is er een nieuw avontuur van ilse en maurice beschikbaar, met nieuwe bestemmingen en nieuwe foto's!!!

En voor de skype liefhebbers, onze webcam doet het niet meer en volgens de computerdokter ligt het aan onze computer. Das balen dus.

Aroha Nui van ons

Reacties

Reacties

Elmar

Eyh..baasies, goed om te horen dat het zo relaxt is!

Het beste nieuws uit +31 is dat de lente in aantocht is, en dat Ajax gisteren uit de uefa-cup is geknikkerd. Ga nu even jullie foto's bekijken en van commentaar voorzien..ghehe!

Esther

leuk leuk leuk, gelachen om verhaal en fotos. tot snel op skype! xxx

Nanco

Eej Maurice & Ilse, wisten helemaal niet dat julile een site hadden! Super, leuk om jullie verhalen te lezen! We komen binnenkort ook ff langs. Laten we maar niet gaan vissen dan. (ben op aanraden van Jordi en Brigitte gaan vliegvissen met Eline, maar ze kan t veel beter en moet sindsdien alleen nog maar stoere vliegvisverhalen aanhoren...)

Tot over een paar weken!

Eline & Nanco

Ma(rianne)

Jullie kunnen altijd nog gaan schrijven als jullie een nieuwe baan zoeken! Leuke verhalen! Spannend.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!