measenilse.reismee.nl

surftrip met Anne en Dean

Kia ora! Ff een snel berichtje tussendoor. Voordat ons tripje al weer zolang geleden is dat we het niet meer kunnen herinneren! We zijn namelijk heel vorige week op 'surf' trip geweest met onze huisgenootjes anne en dean. We hebben gewoon de dag van te voren bekeken via internet waar de beste golven zouden zijn en we zouden dan daarheen rijden. Nu wonen we zelf wel aan een van de beste breaks, dus wordt het soms moeilijk bepalen waar het beter is. Maar we zijn dus uiteindelijk naar de surfhighway terug gekeerd, in de provincie Tarnaki. Deze keer met mega goed weer, dus die berg mount Taranaki heeft zich al die tijd laten zien. De surf was erg goed, voor mij vaak te hoog. Alle spots langs deze highway zijn stuk voor stuk op rotsen en boulders en dan in combinatie met 2-3 meter hoge golven breekt t zweet me al uit. Ik heb dus veel in de auto en op het strand gezeten en fotos gemaakt. Snachts sliepen we weer gewoon in onze auto, maar het is duidelijk geen zomer meer. Nachten van 8 graden!! Koud!! Overdag lekker 22 graden!! Niet te klagen!

Uiteindelijk heb ik toch nog op een aantal plekjes weten te surfen, maar het was duidelijk voor maus, anne en dean een goede trip geweest! Als slotavond hebben we een vuur gebouwd op een afgelegen strandje van aangespoeld hout. Daarboven ge-bbq-ed en veel wijn gedronken om warm te blijven. Super cool dat dat zomaar ergens kan! Voor de rest is het hier nog steeds mega mooi en kunnen we nog steeds van alle natuur om ons heen genieten. Life is sweet in NZ!

Onze volgende update komt gauw, want we hebben al heel wat meer gedaan in de tussentijd. Veronique, zusje van maurice, is er nu ook en volgende week komt er een vriend over. Genoeg avonturen te beleven dus schrijven snel meer!!!

Oja, vanaf 5 april is het nog maar 10 uur tijdsverschil! Winter staat bij ons voor de deur...

Xx ons

Opa en Oma

Wij lezen met veel genoegen je reisverhalen en bekijken met plezier je foto's. Om jullie met skype te pakken te krijgen lukt nog steeds niet, maar dat komt dan ook nog wel eens.
Groetjes uit Zwijndrecht!

suze de Jong

Wat een fantastisch avontuur voor jullie in NZ.
Leuk om te volgen wat er zoal te doen is, en wat jullie trips zijn. Alleen terug schrijven likt voor ons moeilijk omdat alles zo gewoon doorgaat, maar even een nw'tje Iddo is VADER!!! Van een dochtertje Nova Suze!
Alles goed en geef hem ook jullie site door. Geniet Suze

Niels

Hey Ilse en Maurice, klinkt alsof jullie het prima naar je zin hebben in Nieuw Zeeland. Not bad, not bad at all! Geniet ervan en ik spreek jullie wel weer, Niels