measenilse.reismee.nl

April doet wat hij wil!

April. Herfst in het land waar je opeens merkt dat je ondersteboven loopt.

Op het moment van schrijven zitten wij eigenlijk al in een nieuwe aflevering voor onze weblog, ja wij zijn het eigenlijk wel gewend om in de toekomst te leven ten opzichte van jullie!!

We hebben de afgelopen periode weer heel wat dingen meegemaakt. Wij zijn heel wat ervaringen rijker die wij van te voren hadden gehoopt mee te maken tijdens deze trip, maar in deze maand april loopt alles toch heel anders. Het zag er veel belovend uit dat april de mooiste maand van onze trip zou worden, we hadden alles gepland voor al het bezoek dat wij gingen krijgen(veronique,martijn en mijn ouders). Toch hing het al in de lucht dat april een rare maand zou worden, er gingen allemaal dingen kapot, internet was opeens verdwenen en het werd opeens koud!

Misschien hebben het een aantal van jullie het via via al vernomen, maar Anne onze huisgenoot kreeg een heel vervelend telefoontje op 11 april. Haar moeder was overleden. Op dat moment waren Veronique(mijn zusje) en Martijn(een goede vriend van thuis) bij ons op bezoek. Het was echt een vreselijk bericht, het ging echt door merg en been om haar te moeten horen toen zij het bericht ontving.

Wij hebben haar gelukkig heel erg kunnen helpen door al het geregel met de verzekeringen uit handen te nemen en mede hebben gezorgd dat Dean(haar NZse vriend) mee kon vliegen. Dat waren hectische momenten, want Dean's paspoort was verlopen dus moesten nog een noodpaspoort regelen tijdens de paasvakantie, Anne haar spullen inpakken, naar het vliegveld en heen en weer naar de Auckland city voor het paspoort!! Anne kreeg het bericht rond 11 uur 's avonds en de volgende ochtend om 12.50 vlogen ze al terug naar NL, dat was echt stressen omdat ze pas om 12.15 incheckte door al het geregel.

Nu hebben wij het huis voor ons zelf, wat normaal altijd ff lekker is maar nu een rare en bittere smaak heeft! We hebben voor 11 april uiteraard leuke dingen meegemaakt en er na ook al weer, maar blijft erg raar allemaal.

Waar ik dit verhaal eigenlijk mee wilde beginnen was dat mijn zusje hier is! Zij mocht gelijk mee met een staffuitje, the swampcrossing!! Lekker door de modder rennen en gek doen met onze collega's.(auto startte opeens niet meer $380 armer) Ze werd gelijk mee gevraagd om de volgende dag met de meiden wat te drinken bij een collega thuis. Ze vond daar onze vrouwelijke Ronnie S, genaamd Shellz en werd uiteraard direct door de horeca dames onder de tafel gedronken en heeft de volgende dag optimaal gebruik gemaakt van haar eigen kamer!!!!!!!!

De golven werden op dat moment perfect, voor het eerst op de outside van Indies gelegen met 6/7 foot!! Dean had me mee uitgenomen, maar het was al donker toen ik er weer uit moest en dat is hier nog spannender op sommige momenten dan erin gaan!! Ik had 3 dikke bakken weten te bemachtigen tussen alle locals. De dag dat Vero mijn kunsten komt bewonderen op Whale Bay breek ik gelijk mijn finbox en beschadig mijn rail! ($120 armer!) Later toch nog gesurft op Whale Bay met Caleb mijn headchef. Een beetje een vette vlakke golf maar wel super lang.

Een leuke hike gemaakt bij ons in Raglan met zijn 3en op onze berg de Karioiri, kleine 6 uur wandelen. Ilse haar knieën kunnen dus niet meer mee hiken, want die doen teveel pijn met naar beneden wandelen.

Tussen door nog een keer op ruapuke gaan surfen met vero en ilse, stiekem even over ilse haar surfplank gereden ($150 armer en een gaar plankje die we moeten verkopen).Ow ja sorry voor iedereen die ons graag met ons wil skypen, maar sinds Vero hier is doet het internet het niet echt meer.

We hebben ook nog Martijn van het vliegveld gehaald en met zijn alle naar een concert geweest in Auckland van the Killers. Dit was echt een groot feest! Het is maar een klein stadium, maar de sfeer, het publiek en de muziek waren echt super cool! Het was direct regenachtig toen Martijn aankwam en dat was de hele week zo dat hij hier was. Samen op Whangamata gesurft, ECHT BIZAR mooi. Was lekker in vorm en kon desondanks het paasvakantie was 5 golven in een uur scoren!!!

Daarna Martijn Raglan laten zien en die avond kwamen Nanco&Eline en Klaas&Merel ook weer langs in Rags. Zij boden eigenlijk gelijk de positieveafleiding nadat wij Anne&Dean op het vliegveld hadden gezet. Klaas en Nanco weten te pushen om een frisse kale bats te nemen!! Dus met alle NL'ders die er waren lekker de Rags lifestyle genoten, ow ja onze franse Marie mocht ook meedoen! mannen vissen! vrouwen hottub! Allemaal surfen!! Yoga/stretchen vrouwen plus maurice. Super tijd met allemaal bekenden in een heerlijke omgeving!!!! Thank youguys for all the good moments!!!!!

Aroha nui

Mir maxel en sansel

Ilse....van harte gefeliciteerd met jouw 28e verjaardag!!!!!! Wij hebben vandaag cakejes gebakken en die gaan we vanavond lekker opeten met een kaarsje erin!!
Ik hoop dat je een hele fijne dag hebt vandaag, maar dat zal wel!
geniet van de trip met je schone ouders en heel veel plezier in NZ!

kus van ons