measenilse.reismee.nl

de Jagers on Tour!!

G'dayhier is jullie tour-guide speaking! De laatste 2 weken zijn echt gevlogen. Als dit zo door gaat zijn we zo weer thuis! April is de grote visite maand en daarom hebben we Tinus geruild voor mijn schoonouders 2 weken geleden. Super cool om hen zo ver van huis te zien en hen gelijk ons stekkie onder de zon te laten zien. Okay die laatste heeft wel zijn best gedaan, maar niet altijd geschenen. Het is nu echt goed herfst aan deze zuidelijke helft van de wereld. Ene moment heet en verbranden, volgende moment dikke winterjas aan en muts op. 4 seasons in a day, zoals ze hier zeggen. Maar het weer heeft niet veel roet in het eten gegooid gelukkig.

Net als Tinus hebben zij een auto gehuurd genaamd el Cheapo, wat zijn naam eer aan doet. Prima auto, lekker ruim alleen wel bijna 3 keer klokje rond geweest wat betreft km. Dus met een slippende v snaar hebben wij ze meegenomen op een tourtje over het noorder eiland. De eerste daagjes lekker in rags gebleven om in het ritme van Nieuw Zeeland te komen. Wat plaatselijke high-lights laten zien en zelf elke dag nog gesurft. Helaas voor mijn schoonmoeder is haar bloed erg lekker, want die heeft wat uurtjes tijdens onze surfsessies op het strand vertoefd waar triljoenen zandvlooien ook wonen en haar benen volledig hebben leeggezogen. Jeuk!! Ook onze trouwdag, ja ja al weer 6 jaar very happy, hebben we gevierd met de fam en klaas en merel. Bij Orca, ons restaurant, hebben onze collega's onze tafel helemaal versierd en hebben we super lekker gegeten en gedronken. Een mega cool cadeau gekregen van de fam de jagers en merel en klaas, nl een skydive voor 2 personen!!! Wieeeehoooooooo!!!

Maar er moest ook nog gewerkt worden en na het weekend op mijn verjaardag zijn we met zeikende regen naar Rotorua gereden. Goed begin van onze trip dacht ik nog. Maar ook die dag hebben we het leuk gehad en lekker gelunched en gewinkeld. S'avonds hebben we een super koele avond gehad in een Maori Village. Een opgezet dorp zoals de Maori's dus vroeger leefden. Hier laten ze zien wat hun cultuur inhoud en zingen en dansen zij voor ons. En als slot een hangi. Dit is een manier van koken, waarbij al het eten onder de grond wordt gestoomd op hete stenen. Erg lekker. Next day zijn we in Rotorua gebleven en vulkanische parken bezocht. Lekker weertje gelukkig. S'avonds nog naar Lake Taupo gereden om daar de volgende dagen te spenderen. Hier waren we zelf ook nog niet geweest. Echt heel mooi met alle bergen/vulkanen op de achtergrond. Alle dagen hier veel gewandeld door natuurparken, langs watervallen en dammen. Tot Maurice en deze keer ook tot onze spijt was het befaamde vliegvissen toch echt iets te duur voor ons budget. Verder heeft Veronique haar adrenalineshot gekregen met haar bungy-jump bij Taupo! Super spannend natuurlijk alleen uit zij dat niet in gillen. Zij was namelijk het meest stille meisje die zij ooit hebben gehad tijdens een sprong!! Haha. Zie de foto's maar.

Na een regenachtig weekend terug in raglan om weer wat te werken zijn we voor de laatste tour naar het verre noorden gereden. Bay of Island om precies te zijn. Hier zijn wij met Jordi en Brigite geweest alleen regende het toen..... nu dus weer. Erg jammer, want ook hier kon Maurice helaas niet gaan vissen met zijn vader. Wel hebben we het erg leuk gehad, naar Russel over gevaren, gewinkeld, veel gegeten en gedronken en de spelletjes ‘zwarte betten en hell-and-back' kunnen we na deze trip niet meer zien!! We hebben weer watervallen bekeken, de oudste bomen van NZ, een chocolade fabriek bezocht en wijn geproefd. De laatste dag was het prachtig weer en hebben we onze trip met een goed gevoel afgesloten. Volgens mij hebben mijn schoonouders het erg mooi en leuk gevonden en dat was ook precies de bedoeling!

Veronique is nog bij ons tot as vrijdag en zal gauw haar reis doorzetten naar OZ. Nu nog lekker veel surfen, veel werken (hopelijk, want er loopt bijna geen kip meer door Raglan) en wachten tot mijn ouders komen eind mei!

Aroha nui