measenilse.reismee.nl

In mei leggen alle vogels een ei

Kia Ora, het leven in Raglan is nog altijd sweet as. We hebben weer afscheid moeten nemen van Veronique die nu als het goed is op een boot in Australië dobbert. Dus hadden wij besloten om het voorlopig maar rustig aan te doen qua trips, omdat de dollars werkelijk wegvliegen en niet zo snel terug komen als we hoopte. En binnenkort staan mijn ouders voor de deur (yeeeh!) en gaat er weer flink wat gezien worden!

Maar ondanks het voornemen hebben we toch aardig wat gedaan zo ondertussen. We hebben weer gezellig bezoek gehad van onze vriendjes Klaas en Merel die nu een eigen huis hebben gevonden in Wellington. Met hen hebben we een leuk feestje gehad in Orca. Er was een lokale en landelijk bekende reggae band, nu hebben meas en ik niet zo veel met reggae maar als nog was het wel heel leuk. Ook hebben we een nieuwe hobby erbij, golven. Nu de golven hier al een aantal weken met mach 100 aankomen vanwege de harde wind en er dus helaas niet zo goed gesurft kan worden, is deze hobby toch wel handig. Nu bak ik er echt helemaal niets van en ben ik er zelf niet over uit of ik het vaker wil doen. Die swing zit er niet echt in nog. Maus gaat uiteraard weer goed, (wat kan hij nu niet beter?) en ook verrassend talent Merel ging erg lekker. De Frenchies (Simon, Marie en nu ook Ben) hebben een setje clubs uit de jaren 50 liggen en wij hebben wat ballen dus kunnen we hier in NZ gewoon de baan op. Uiteraard tussen de schapen en als je er eentje raakt mag je hem mee naar huis nemen. Nee hor dan moet je overnieuw slaan. We blijven lekker bezig zo.

Ondertussen moest onze auto voor een keuring, soort van APK, waarna je weer verder mag rijden voor een half jaar. Past the test in ones! Zelfs zonder achteruitrijdlichten, die schijnbaar hoog in de prioriteit staan! Relaxed dus.

Maar ons geluk was daarmee waarschijnlijk weer gebruikt voor deze week, want we hebben aardig wat pech gehad de twee dagen erna. Omdat de golven shit zijn al een aantal weken en ook het vooruitzicht op goede golven is nog niet echt in zicht en de regen die maar niet wil stoppen hebben we besloten om met de frenchies naar de Coromandel te rijden. De golven zouden daar clean zijn. En dat was zeker het geval. Eerst gestopt bij Whangamata en daar gauw onze pakjes aan en het water in. Nu was er wel een dikke shore break waar ik dus na een super coole golf in terecht kwam en door de kracht verloor ik op een golf mijn board en werd ik door de wasmachine gehaald waarbij de achterkant van mijn board vol op mijn neus en voorhoofd stompte! Auw! Resultaat nog grotere neus dan ik al heb en een blauw oog. Dus met koppijn uit het water en terwijl ik op de kant aan het bijkomen ben komt maus het water uit vollop adrenaline want een of andere malloot heeft hem oversurft en door die finnen is zijn pak compleet opengereten! Gelukkig had zijn rug alleen een krasje, maar pak is verziekt. Gelukkig niet zijn nieuwe wetsuit, want die persoon wilde niet betalen en zei niet verzekerd te zijn. Maus als nog het water in met zijn nieuwe pak, was alleen wel een beetje bang dat hij ook met een blauw oog het water uit zou komen na alle agressie die ik zag bij hem! Haha! Erna gelunched en verder omhoog gereden naar Hot Water Beach. Dit is echt geweldig mooi hier! Vroeg donker alleen dus besloten we voor we gaan slapen ergens te gaan eten. Was dus een hele missie, want alles en overal was dicht. Dus een heel eind moeten rijden en met een passagiers ferry over naar een plaatsje en daar cheap as bar food gegeten. Op de parkeerplaats geslapen van Hot Water Beach en volgende dag was het dus super mooi weer. Eindelijk lekker zonnetje! T was hoog water en golven waren beter met laag tij dus zijn we naar Cathedral Cove gereden. Tot nu toe misschien wel het mooiste wat ik gezien heb! Een wandeling van 40 min met overal mooie baaitjes en uiteindelijk een strand met een gat in een rots. Heel erg mooi! Zie de fotos maar. Nu was onze bad-luck nog steeds niet over want ook die dag hadden we pech. Een andere malloot heeft zijn camper in onze auto geparkeerd! Dikke deuk in onze deur! Nu waren het 2 meiden en wilde ze het graag afhandelen met de verzekering alleen waren zij precies aan die wandeling begonnen toen wij terugkwamen. Konden dus 1,5 uur wachten op hen. Uiteindelijk na heeeeeeel veel gebeld te hebben met verzekeringen van beide partijen konden we weer op weg om te gaan surfen! Ready steady go! Niet dus. Omdat we de radio aan hadden staan, was ook nog eens onze accu leeg! Geweldig! En niemand had dus startkabels bij zich, gelukkig na 20 minuten iemand gevonden die t wel had en konden we eindelijk verder. Was ons niet gegund! Nu waren de golven bij Hot Water Beach super goed alleen onze accu nog steeds niet vol! Ahh!! Toen waren we het zat en wilden we regel recht naar huis rijden. Toch nog even gestopt na een uur om wel te surfen. Vlak na een leuke discussie dat maus zich niet moet bemoeien wanneer ik aan het rijden ben, heb ik dus onderweg door de bergen ook nog even een ijzeren pijp overreden, waarbij we dus ook bijna een platte band hadden. Geluk toch weer aan onze kant??

Al met al eensuper mooietrip vol verrassingen en toch ook wel heel veel lol! Hier komen we absoluut terug, what an amazing country is het toch!!

Nui kihi! (dikke kus)

Reacties

Reacties

Tedda

... Behalve de koekkoek en de griet, die leggen in de meimaand niet.

Leuk hoor jullie verhalen te lezen! En Jaap en Annelies komen jullie kant uit?? Helemaal geweldig!

xx
Tedda, Sander en Josephine

Klaas en Merel

Sjeeee, het zit niet mee he. We leven hier met jullie mee hoor!
Toch nog goed genoten van hot water beach dus. Mooi zo!
Wij zitten ondertussen in ons huisje, met open haard!!!!
Als jullie een tripje wellington willen doen........je weet waar je moet zijn.

Esther K

o o o , ik heb wel weer gelachen om jullie verhalen en zie t helemaal voor me! Hele dikke kus, mis jullie!

Thier en Pis

wauw.... hebben net de foto's zitten kijken!! Super daar zeg! Ik sauw nie naar huis (nl) meer willen komen denk!! :-)

Als jullie toch terug komen is ons nieuwe zoontje ongeveer 1 jaar..... huh?? Ja jullie lezen het goed! Alleen is het geen mensje maar een hondje!!! Een Shiba-Inu. We komen net bij het nestje vandaan. Hij is nu 10 dgn oud. Als ie 7 a 8 wkn is mag ie het nest verlaten en komt ie naar papa en mama! Supergaaf beessie. Pisje helemaal blij natuurlijk!! ik ook stiekum... google 'm maar ff....

Mooi verhaal trouwens! Heb uiteraard ook mooie verhalen gehoord van di papa en mama. waren errug enthousiast!!

ok lui, tot horens!! xje van Pis laters!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!