measenilse.reismee.nl

vervolg

We hebben net weer eens voor de zoveelste keer afscheid genomen van onze vrienden en familie. Dus tijd voor een update! Veronique en Eric hebben 1 maand lang over het Noorder Eiland gecrost en ons goed geëntertaind. De maand is voorbij gevlogen, maar het voelt net of zij hier veel langer zijn geweest. We beginnen bij het begin...

De dag voor V&E aan zouden komen hebben wij weer eens wat nieuwe dingen ontdekt hier in Raglan. We hebben een vluchtje gemaakt boven Raglan en de omgeving. Een ex-collega is een piloot!! Beter!! En het was ook nog eens mooi weer! Mijn vluchtje was echt waanzinnig, langs al onze strandjes gevlogen, het achterland en ons dorp. Waarschijnlijk heb ik het iets beter getroffen dan maus, die met onze baas in het vliegtuigje zat en die opzoek was naar zijn vriend die aan het vissen was. De zee is vrij hetzelfde en toen hij eindelijk land zag was zijn zwakke maag weer aanwezig. Kotsmisselijk!! Zijn fotos zijn erg onscherp, hij kon helaas niet focussen! Zie mijn fotos voor het uitzicht! Beautyful!

En daar waren ze dan!! Na een leuk onthaal op het vliegveld mochten V&E uit-jet-laggen bij ons thuis in Raglan. Veel leuke kadootjes uit NL gehad! thank you mum en dad!! Na 4 dagen gesurft, veel gegeten en gedronken te hebben zijn zij verder gaan rijden naar Tauranga om de magische Hector Dolfijnen te zien en met hen te mogen zwemmen!! Helaas... poging 1 mislukt het was te slecht weer. Dus zij zijn verder naar Rotorua gegaan en wij zijn ze na gereisd. We hebben onwijs gelachen bij het afdalen van een vulkanische berg op skelters! Met een skiliftje omhoog en met een luge naar beneden! Veel te grote helmen en veel geluid maken als je aan het racen bent. Leuk! Daarna hadden we een missie om onze skydive die wij kado hebben gehad te gaan doen in Taupo. Helaas was Eric net 2 kilo te zwaar (+104kg) om mee te mogen, dus gaan wij het een andere keer proberen zonder zwaargewichten. Eric hebben we nog een bungy laten springen om toch een adrenaline-shot te hebben meegemaakt hier in nz. Wat een fantastische sprong was dat!! Kunnen er nog om lachen. Hij besloot op het laaste moment toch maar niet te duiken maar gewoon vooruit te springen!! Veronique haar hart stond stil! Sensatie voor ons, voor hem wat meer pijn helaas. Zie de fotos maar.

Uiteraard hebben we veel geyatzeet, want Veronique neemt haar dobbelsteentjes overal mee naar toe. Want het moet gezegd worden ze heeft bijna alles gewonnen! Lekker luxe gaan eten in een restaurant van een topkok hier. Leuk voor onze inspiratie! Met dank aan mijn schoonouders die dit aan ons kado hebben gedaan! Het was heerlijk! Na taupo zijn zij verder op reis gegaan naar Gisborn en naar Klaas en Merel in Taranaki.

Back to work 4 us... en over werkgesproken. Maurice mag blijven!! Jippie! Na al die moeite, stress en onwetendheid mag Maurice 6 maanden langer in NZ blijven! Nu ik nog. Heb net al mijn medische testjes gedaan en ben ook gezond! Dus mijn aanvraag ligt ook bij immigratie en nu weer afwachten. Wil het pas vieren als ik ook een stempel in mijn paspoort heb! Wie weet moet ik wel alleen naar huis! Haha..

Heb ondertussen lammetjes gevoerd met een vriendinnetje hier en zijn V&E weer op gaan zoeken in de Coromandel. Heerlijk weer, heerlijke surf, gezellige avonden en de ouders van onze gezamenlijk kiwi-vriendje opgezocht. Pieter en Sabine (ouders van Marty) hebben een boerderij met voornamelijk koeien. We werden super gastvrij ontvangen en hebben echt het boerderijleven mee kunnen maken. Koeien melken! Pieter heeft een geweldige bbq in de tuin en we hebben hun eigen gemaakte wijn en bier gedronken. Super cool. Na het eten zijn we gaan jagen op konijnen!! Het is een plaag dus niet zielig. Met 3 geweren op pad in het donker! Bizar dat het allemaal kan hier. Super spannend! Echt een hele leuke dag gehad en veel gelachen. Ze zijn nog heel Nederlands gebleven na al 20 jaar in NZ te wonen! Gevulde koeken, erwtensoep, bitterballen en een Nederlandse brievenbus voor de deur! We hebben ook de zus van Marty op bezoek gehad, super lachen om de vrouwelijke versie van Marty te mogen leren kennen.

Nadat wij terug naar raglan zijn gegaan hebben E&V weer een poging gedaan om dolfijnen te gaan kijken, nu zijn ze wel uitgevaren! Maar toch weer een teleurstelling. Niet 1 dolfijn!! Ahhhh.. heel de dag op zee! Een tegoedbon om het nog maar eens te proberen kregen ze mee... bedankt!

In de 10 dagen die hierna volgden hebben E&V, 2 vrienden uit Melbourne, 2 uit België en 2 uit Sydney een mega mooi huis gehuurd! Vakantie in ons dorpje! Heeeeeel veel gesurft, gevist (eindelijk Maurice heeft ook wat gevangen!!hihi), gebbq-ed, gedronken, gefeest en heel veel gelachen. Ok en heel veel geyatzeet. Super gezellig om na het werk leuke dingen te doen. Ook klei duiven schieten op een boerderij gedaan met grote shotguns! Kick! Blauwe schouders van de impact!

En nu weer terug in het gareel. Even geen gekke dingen meer doen, werken, surfen en sparen. Als ik mijn visum krijg komen de volgende bezoekers in februari en voor wie het nog niet weet, ook mijn zusje Mirjam komt naar de andere kant van de wereld! We zijn allebei super blij!

Ben veel vergeten te vertellen denk ik, maar het verhaal is al weer erg lang. Hopelijk hebben we volgende keer weer veel te vertellen!!!

Aroha nui! Vanuit verweg.

ma(rianne)

Hartstikke leuk verhaal weer en schitterende en leuke foto's!
Ga vanmiddag naar Schiphol met Lenie om V en E te halen!
Liefs xxx

mir max en sansel

woehoeeeeeeeeeeeeee.... nog even geduld voor mij. als ik die foto´s zie de verhalen lees, kan niet wachten!!

dikke kus van ons!!

Roolander

Mooi verhaal weer, ziet er goed uit allemaal. Supergrappig op de farm met look a like Marty's.

Annemarie

Wat een verhalen weer, maar mag Ilse wel blijven dan? Hoe moet dat anders? Dat kan toch niet, zou wel erg oneerlijk zijn! Hoop dat het lukt!
xx

bart en ilona

deze gasten komen er aan hoor! ziet er super tof uit! herkende meas bijna niet. Hij heb weer haar op zijn bolletje! Waar is die kale bats??? kunnen ook niet wachten om met mir te komen... zien jullie snel! groeten van de gasten!

Nella

Hoi Ilse en Maurice, weer een prachtig verslag van jullie belevenissen zo ver weg van hier!Ik geniet er telkens van, nu lees ik ook dat Bart met z'n meisje, en Mirjam jullie komen bezoeken. Super! Die kunnen niet wachten nee, dat begrijp ik! Wat zal dat gezellig zijn! Hier gaat alles goed hoor, we wachten de geboorte van Daan & Marjolein's eerste kindje af, nog een paar weken.Dan zijn wij ook Opa en Oma Pluizen. Dag lieve kinderen, veel plezier hoor!!!! liefs, Nella.

Elfriede

Hoi, wat ontzettend leuk om jullie reisverslag te volgen,
jullie schrijven alsof het je beroep is echt goed hoor.
Veel groetjes uit Zeeland.

nanco

Leuk zo af en toe even uit de grijze nederlandse sleur te worden getrokken met wat NZ verhaaltjes en plaatjes. Lachen om Veronique daar ook weer op die foto's te zien. Toen wij daar waren was ze er ook al namelijk ;)

geniet er van, relaxed dat jullie allebei mogen blijven!

Grr Nanco